Huom! Ajanvaraukset BestDrive Tampereen ja Turun toimipisteisiin tästä!
Rengaspainevalvonta / TPMS
Rengaspainevalvonta on ollut uusissa autoissa käytössä jo vuosien ajan. Kyse on ollut niin sanotusta epäsuorasta järjestelmästä, eli renkaanvaihdon yhteydessä ei ole ollut tarvetta erityistoimenpiteille. Vuonna 2014 uusiin autoihin tulivat kuitenkin pakollisiksi tarkemmat järjestelmät, jotka yleensä vaativat renkaaseen asennettavan painetunnistinventtiilin (ns. suora järjestelmä). Tämä voi aiheutua lisätyötä ja kustannuksia renkaanvaihdon yhteydessä. Ota yhteyttä koulutettuun ja ammattitaitoiseen henkilökuntaamme, joka kertoo mielellään lisää! Tutustu myös alapuolen rengaspainevalvonnan sanastoon.
SANASTO
Epäsuora järjestelmä: Auto laskee rengaspaineet ABS-antureilla. Reagointi on suoraa järjestelmää hitaampaa. Nollaamista renkaanvaihdon yhteydessä ei yleensä vaadita, poikkeuksina kuitenkin BMW ja Mercedes-Benz.
Suora järjestelmä: Auto tunnistaa rengaspaineet paineventtiilillä. Kaikkien renkaiden venttiilissä on oma anturinsa, jonka avulla saadaan tarkka, pyöräkohtainen tieto. Vaatii osassa autoissa uudelleenohjelmoinnin jokaisen renkaanvaihdon yhteydessä
Paineventtiili / rengaspaineventtiili: Varsinaisen venttiilin lisäksi mukana on lähetin, joka mahdollistaa sen, että auto saa tiedon rengaspaineista.
TPMS: Rengaspaineen valvontajärjestelmä. Lyhenne on peräisin englanninkielisestä termistä Tire Pressure Monitoring System.